Thuis pagina

contact met Salon Zonneveld

ARIE ZONNEVELD 1905 - 1941

Arie vermeldingen

Catalogus

Van Het Westelijk Front Geen Nieuws

Annie Simonis 1907

Piet Zonneveld 1908

Kees Zonneveld 1912

informatie bronnen :Ontstaan Copyright

Nieuwe pagina

the value of a Arie Zonneveld woodcut HISTOTY

-

Salon Zonneveld seizoen 8

-

-

-

-

Salon Zonneveld gaat verhuizen

De reproduceerbaarheid, de oplage interesseren Jaap Weg niet.
Geen van zijn etsen is in oplage gedrukt.
Ieder exemplaar is een UNIEK exemplaar.
 
2007 © - Cees Kuiper
 
Woensdag 14 maart 2007
Jaap Weg nu nog een onbekende, maar hoelang nog? De presentatie: Jaap Weg, Etsen te Rijswijk gaat hier zeker verandering in brengen. Voor vele kunstliefhebber zal de naam een bekende worden. Nooit is Jaap met zijn werk naar buiten getreden, zodat zijn werk bij maar een klein groepje mensen rond Jaap bekend is. Er is zelfs geen afbeelding om ook maar een idee te krijgen waar het verder om gaat, alleen dat het hier om etsen gaat.
Jaap is een unieke man waar we na de opening van de presentatie denk ik nog veel van zullen gaan zien. Ook ik heb niets van Jaap's werk mogen zien, als ik ernaar vraag verzingt Jaap in een stilte en zegt dan: wacht tot de de opening dan zal het je duidelijk worden. Jaap heeft mij in ieder geval nieuwsgierig gemaakt. Na de opening zal het duidelijk zijn wie de mysterieuze man achter de vingerafdruk is.
 
DEZE COLLECTIE ETSEN IS DAN OOK (ALS IK HET GOED INSCHAT) ZEKER EEN BEZOEK WAARD.
Door:Lex Zonneveld

 
 
 
De Etsen van Jaap bevinden zich altijd binnen de maten / marge van 02 x 02 cm. tot 30 x 40 cm.
De hier getoonde afbeeldingen zijn verkleiningen of uitvergrotingen van zijn etsen.
 
De etsen hebben geen naam, om toch duidelijkheid te hebben over welke ets het gaat heeft Jaap de etsen die hij heeft ingelijst voorzien van een Nummer.
Afhankelijk van de afmeting van de lijst en de etsen verwerkt Jaap één tot zeven etsen pet lijst.
 
 

1956
 
Een kleine luiheid
Een boekje uitgebracht in 1956.
 
Gedichten: Guus Valleide (pseudoniem van Guus Vleugel) 1932-1998
Het was Wim Sonneveld die Vleugel ontdekt en hem een paar liedteksten laat schrijven.
Twee daarvan zijn voor Conny Stuart: Ik Praat Niet Met De Mensen en Diep In Mijn Hart Ben Ik Een Lellebel.
In deze periode schrijft hij ook teksten voor verschillende theaterprogramma's van Wim Sonneveld.
Naast liedteksten schrijft hij onder het pseudoniem van Guus Vleugel Valleide ook dichtbundels.
 
Prenten: Gerard Bruning 1930-1987
Beeldhouwer schilder graficus fotograaf schrijver
 
Typografisch ontwerp: Jaap Weg 1933 -
Stilte kunstenaar o.a. Etsen, houtskooltekeningen, div techn.
 
Gebruikte letter type. Lutetia.
(Jan van Krimpen ontwierp het nieuwe Lutetia lettertype in 1925 en won vele internationale prijzen).
 
Gedrukt op Simili - Japon van Van Gelder Zonen
(Lichtgetint (crème) gesatineerd papier, oorspronkelijk ontwikkeld om eruit te zien als Japans papier.
(Geschikt voor tekenen, kalligraferen, lithografie, enz).
 
Gedrukt door: F. van Rossen, boekdrukker en uitgever
Laurierstraat 246 - Amsterdam
 
Totaal zijn er 62 ex gedrukt.
50 met de nummering 1 - 50
12 met nummering I - XII

Een kleine luiheid
 
BORDES
 
 
 
Ik heb al veel te veel glazige ritmes bemind
ik wil iets dat zacht - maar sterk en flink als een
(tennisbal -
in de tamme maneschijn op een bordes
de denktrant onderneemt der manken
 
 
 
Want ochtenden zijn niet om dood te gaan
maar om de ringen en slanke knieën der freule
naïef en trots te ontvreemden
te rangschikken in vitrines en locomotieven en langs
de zoon van een bordes waar niemand wandelt.
 
uit Een kleine luiheid

 
1957

 
Het Atoom
Aan opbouw 'Het Atoom'wordt hard gewerkt.
 
 
 
Dit zijn Guus de Ruiter en Jaap Weg, de twee jonge kunstschilders die de grootste wandschildering in Nederland maken.
 
Het blijkt geen sinecure te zijn, de opdracht, die Guus de Ruiter (links en zijn assistent, Jaap weg hebben ontvangen.
 
Het Atoom
Wiskunde in (1600) vierkante meter.
Sinds enkele dagen staan zij voor de 1600 vierkante meter wand van het binnenplein van de groeiende tentoonstelling ,,Het Atoom op Schiphol, en maken schetsen voor de wandschilderingen, die hierop moeten verschijnen.
 
Hun ,,rechterhand'', vier huisschilders, zullen de ontwerpen, die een weergave zijn van de mathematica van haar primitiefste staduim tot de moderne rekenmachine, later  uitwerken
 
 
 
 
 
 
 
1957 jaap
 
1957 Guus

2007 Donner Rotterdam
 
2007 SKVR

 
2007 bibliotheek Rijswijk
 
2007 Who an 1 # 3
 

200712 mei
 
Opening door: Dingenus van de Vrie.
 
Hartelijk welkom.
Fijn dat u met zo velen bent bij deze opening met werk van eigenlijk allemaal debutanten. Debutanten jong en oud.
 
twee bijzondere tentoonstellingen.
De groepstentoonstelling van cursisten grafiek en de solotentoonstelling van Jaap Weg.
Ik denk de oudste debutant van allemaal. Ik ben als prentenman natuurlijk erg blij dat er zoveel belangstelling is voor grafiek. Zeker in deze stad. Want Rotterdam is een echte grafiekstad, hoe dat precies komt weet ik niet. Komt het omdat grafiek toch betaalbare kunst blijft. Dat iedereen dus echte kunst thuis aan de muur kan hebben. En dat er het besef is dat kunst iets extra aan de kwaliteit van het leven toevoegt. Altijd beter dan welke reproductie dan ook. Is het de oplage, het vermenigvuldigen. Is het een middel om je mening ver te verkondigen, wil je anderen laten deelnemen aan jouw plezier, je verwondering over de wereld. Eigenlijk gaat het altijd om kijken, wat je ziet en wat je ervan vindt. Het is aanleiding na te denken. Je positie te bepalen, wat denk je zelf? wat vindt je er van? Hoe ben jezelf? Dat kom je allemaal tegen als je je creatief uit. Of is het gewoon de handeling, heerlijk bezig zijn. Ik heb het allemaal wel eens eerder gezegd: er kan niet genoeg getekend en gedrukt worden! En Laat het toch vooral jouw plezier zijn.
Jouw wereld, jouw schepping. Zo heeft Jaap Weg ook gedacht, jarenlang stilzwijgend gewerkt. Zijn werk. Kunst maken zegt hij is als ademhalen, hij kan niet zonder. En wat de buitenwereld ervan vindt kon hem niks schelen. Dat ervaren we ook als we naar zijn werk kijken. De weerbarstigheid van de zink plaat, het afdrukken, weer iets aan de plaat toevoegen en weghalen en soms de plaat verzagen. De reproduceerbaarheid en de oplage interesseerde hem niet. Geen van de etsen die u hier ziet zijn in oplage gedrukt.
Oplages geeft naar zijn mening geheel andere problemen. Wat moet je met zo'n stapel dezelfde prenten. Die moeten verkocht worden, daar moet je een publiek voor vinden, dan moet je de kunsthandel in. En dan kom je in een hele andere wereld. Die interesseerde Jaap niet. Ruim 40 jaar is hij stiletjes bezig geweest met zijn etsplaten.
Maar hij was in die 40 jaar niet alleen en ook niet eenzaam. Want het werk van Jaap gaat altijd over de medemens. De mens in allerlei in allerlei gedaanten en sferen, in andere gemoedstoestanden. Vaak lijken het de onmachtige mens die geen contact heeft met zijn directe omgeving, mensen die contact zoeken. Daarom is het goed dat het werk van Jaap Weg nu hier te zien is. Wij kunnen er contact mee leggen. Soms.
Deze taferelen in zwart-wit, in grijzen, ingetogen en fluweel van toon. Laten we met ze meereizen en ze de aandacht geven die het verdient. We zijn Jaap Weg er dankbaar voor dat we die tocht kunnen meemaken. Een heel andere tocht kunnen we maken met het werk van de grafiekklas van de SKVR. Wisselende technieken, wisselende sferen, soms veelkleurig en dan weer ingetogen in zwart en wit. Heel professioneel gemaakt en mooi gedrukt. Een tentoonstelling als deze is niet alleen een compliment voor de makers maar evenzeer voor de docenten die het hele proces begeleid hebben. En op deze manier de liefde voor het grafische hebben overgebracht. Het is heerlijk om te zien nog wel degelijk leeft en dot deze bijeenkomst het startsein is voor de grafiekveertiendaagse, waarbij etsen, zeefdrukken, litho's en lino's weer volop in de belangstelling staat die het verdient. Een manifestatie als deze bewijst dot de grafische technieken nog steeds volop bloeien en volop onze aandacht verdient. Dat de eeuwenoude technieken nog steeds de moeite waard zijn en nog steeds inspireren. En dat in het tijdperk van de computer, van allerlei printtechnieken, waar je geen vuile handen van krijgt en waarbij je door het bedienen van een knop vanuit je leunstoel op soms hele snelle manieren een verbluffend resultaat kunt bereiken. Het doet mij een bijzonder groot plezier, en met mij vele anderen, te merken dot de grafiek in het middelpunt van de belangstelling staat en het is me dan ook een genoegen deze twee bijzondere tentoonstellingen voor geopend te mogen verklaren. Ik wens iedereen veel kijkplezier toe en nog een genoeglijke middag.
Dank  voor uw belangstelling
 

SKVR Tentoonstelling
Grafiek veertiendaagse
 
 
 

2007
 
WHO AM I # 3
Expositie 16 November 2007 tot 03 Februari 2008
Who Am I # 3 toont werken van studenten en docenten van de China Academie of art in Hangzhoe (China), de Willeen de Kooning Academie Hogeschool Rotterdam en Atelier Herenplaats in Rotterdam. Jaap Weg, outsider in de grafische kunst, exposeert gelijktijdig zijn grafisch werk in het theater van boekhandel Selexyz Donner en zijn tekeningen in galerie Herenplaats. De vernissage (Een feestelijke opening van een kunsttentoonstelling, doorgaans in aanwezigheid van de kunstenaar(s) is op vrijdag 16 november van 17.00 - 19.00 uur, in Galerie Herenplaats, met Ton de Vos, voormalig directeur Dienst kunst en Cultuur van de gemeente Rotterdam. De finissage (Is een feestelijke afsluiting van een tentoonstelling) vindt plaats op zondag 3 februari van 14.00 - 17.00 uur, in het theater van Selexyz Donner, Lijnbaan 150, Rotterdam.
 
Tijdens de finissage presenteert Galerie Atelier Herenplaats haar nieuwe kunstboek ´Stendhal Syndroom, kunst die gek maakt.
 
Toont werken van studenten en docenten van de China Academie of art in Hangzhoe (China), de Willem de Kooning Academie Hogeschool Rotterdam en Atelier Herenplaats in Rotterdam.
Jaap Weg, outsider in de grafische kunst, exposeert gelijktijdig zijn grafisch werk in het theater van boekhandel Selexyz Donner en zijn tekeningen in Galerie Herenplaats.
 

WHO AM I # 3
 
 
 

Atelier Jaap Weg
 
2007 april 23
 
 
 
 

Atelier Jaap Weg
 
2007 0423
 
 

1973
 
schilderij Jaap weg 293 x 209 cm
 

1980
 
Tekening 202 x 176

1976
 
Donderdag 21 oktober 1976
Randstad Edities Rotterdam T 21
 
Wandschilderingen sieren Hoeveschool
 
De bezoeker die de poort van de Hoeveschool in de gelijknamige straat binnengaat wordt blij verrast door de prachtige wandschilderingen op de muur van de binnenpoort en verder lopend intrigeren de schilderingen de bezoeker steeds meer.
En dat was nou juist de bedoeling van Hoof donderwijzer Los van de Hoeveschool; Toen er stemmen opgingen om die grauwe muur en die grijze schutting eens wat op te fleuren werd er gepeinsd over wat er dan op moest komen.
De kinderen zelf een ontwerp laten maken? Wel leuk en het resultaat is meestal wel grappig, maar op den duur toch veelal te onrustig.
Het leek daarom beter de wandschildering wel voor de kinderen te maken maar het ontwerp hiervoor door iemand te laten maken, die er `verstand van had'.
Dat was de heer Jaap weg, vader van een der kinderen.
Hij heeft zijn opleiding aan de Kunstacademie voltooid, is oorspronkelijk wel van beroep kunstschilder geweest, maar moest vanwege `het brood dat op de plank moest komen voor zijn gezin' een andere baan aannemen.
Hij hoopt echter over enkele jaren weer terug te kunnen gaan in zijn vak als kunstenaar.
Momenteel kan hij zich alleen nog uitleven in de avonduren en op vrije dagen.
Iets dat hij zeker niet nalaat.
Vanaf eind augustus is hij praktisch iedere avond tot de duisternis invalt bezig geweest aan de wand-schildering van de Hoeveschool.
 
Het is nu half klaar en al heel duidelijk is te zien dat h~t uiteindelijke resultaat heel erg mooi zal worden.
Jaap Weg is er bij zijn ontwerp van uitgegaan, dat de schildering voor kinderen leuk moest zijn. Het is hun school
Zij komen vier keer per dag door de poort en zij kijken er naar.
En wat vinden kinderen mooier dan de wereld om hun heen?
Jaap Weg koos daarom de natuur in al haar facetten.
De blauwe lucht was in de poort goed te creeeren, langs de wanden in het groene gras de dieren, en de bloemen.
Daarboven de vogels.
Soms zeer natuurgetrouw, soms extra groot of geschilderd in kleuren die je nooit zou verwachten.
Op de enorme schoolmuur is een erg grote licht - blauwe giraffe geschilderd.
Niemand heeft ooit een blauwe giraffe gezien, zegt Jaap Weg.
"Toch is dat heel goed mogelijk als je je het dier voorstelt in het blauwe maanlicht.
Naast de giraffe komt een reusachtige zonnebloem, de stengel is klaar, maar de bloem moet nog "groeien".
Het zijn voorstellingen, zoals ieder kind die kent.
Anders is het met het gedeelte van de schutting, waarop een complete micro - wereld zal worden geschilderd.
Jaap Weg heeft dat gereserveerd voor de wat oudere kinderen.
Zij zullen daar bij blijven, en vooral als het onderwerp in de klas aan de orde komt, zullen ze zich een betere voorstelling van het geheel kunnen maken.
Zo komt er aan de overkant van de micro - wereld een afbeelding van onze aarde die (met voetstappen) draait om het middelpunt; de zon.
 
Ook het poortje naar de kleuterschool werd onder handen genomen.
Als dat helemaal klaar is, zuller de kleintjes, (want Jaap Weg dacht aan hen bij zijn ontwerp) kunnen fantaseren bij de ronde abstracte vormen, die een luierende figuur voorstelt.
Bijna twee maanden is er tot op heden aan deze wandschildering gewerkt.
De heer Weg wordt hierbij trouw geholpen door de heer Hoogland, die ook al menig uurtje aan de wand heeft besteed.
Hij vindt het inkleuren van de figuren best leuk werk, vooral "als je ziet dat het resultaat goed wordt," zegt hij.
Beide heren hopen het werk over ongeveer zes weken te klaren, waarna er vast wel een feestelijke opening zal volgen.

Wandschilderingen sieren Hoeveschool
 
 

2007
Zondag 04 april
Door: Isolde van Overbeek
 
Jaap Weg, als jochie dikwijls met oom, die kunstschilder was, mee naar het Rijksmuseum, In het museum werd de jonge Jaap gegrepen door de kunst. Wat mijn oom deed, dat wilde ik ook. "Ik tekende veel, maar wist niet dat dat tekenen heette. Na de lagere school ging Jaap naar de Grafische School in Amsterdam, waar hij in 1950 zijn diploma behaalde. Hij vervolgde zijn opleiding aan Vrije Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag bij leermeester Livinus van de Bundt en studeerde af in 1957. Voor de expositie het Atoom op Schiphol (1957) maakte Jaap samen met vriend en kunstschilder Guus de Ruyter grote muurschilderingen. Daarna ben ik gaan werken omdat ik niet in de BKR en in een soort kunstkliek verzeild wilde raken. Eigenlijk had ik twee levens, zegt Jaap over die tijd. Ik werkte, en in mijn vrije tijd tekende en schilderde ik heel veel. Etsen is fijn om te doen omdat je kunt graven in zo'n plaat. Het werk van Jaap Weg omvat (houtskool)tekeningen, olieverf schilderijen en etsen. Ik ben begonnen met het maken van etsen, want ineens had ik een etspers. Bovendien was dat het goedkoopste voor mij qua materiaal. De vele etsen die Jaap tot nu toe heeft gemaakt, zijn allemaal unica's. Etsen is heel secuur werk en eist enorm veel geduld. Maar het is heel fijn om te doen omdat je er veel uit kunt halen, je kunt graven in zo'n plaat. Weghalen, bijtekenen, net zolang tot je voelt: ik vind het fijn om te zien. Als hij zich prettig voelt en het is doodstil om hem heen, dan kan Jaap pas werken. Ik ga er altijd vanuit dat ik niet besta als ik begin met tekenen of schilderen. Dan zeg ik tegen mezelf: `Jaap, je bestaat niet', waardoor ik in een sfeer kom waarin ik me senang voel. Ik kijk naar de zinken of koperen plaat voor me en zie dan opeens allemaal beelden verschijnen die ik snel moet noteren. Opeens zie ik een vallend mens en dan teken ik dat. Ik bedenk niet van tevoren om bijvoorbeeld een man met krukken te tekenen, dat zijn gewoon gevoelens. Kunst is een moeilijk woord. Het werk van Jaap bestaat voornamelijk uit mensfiguren en gestaltes. Mijn tekeningen en schilderijen zijn dagboeken, maar dan in beeldvorm. Vroeger heb ik ook wel dieren getekend. Maar iedere keer kom ik toch weer terug op mensen, want die vind ik boeiend en als ik geen mensen tegenkom, heb ik er genoeg in mijn hoofd zitten. Op de vraag of zijn etsen en schilderijen een betekenis hebben, antwoordt Jaap: "Ik bedoel er niets mee. Ik houd me niet bezig met een wereldbeeld en ik heb absoluut geen boodschap. Een tekening ontstaat vanzelf. En kunst vindt hij een moeilijk woord. Kunst is een veel te zwaar beladen begrip. Ik ben gewoon Jaap Weg die graag tekent.

 
woensdag 09 mei
Algemeen dagblad
Door: Renske van de Merbel
Jaap Weg laat werk na 45 jaar voor het eerst aan buitenwereld zien.
Meer dan 45 jaar was het zijn geheim. Zelfs bevriende kunstenaars wisten van niks.
Overdag was Jaap Weg een rijksambtenaar. In de nachtelijk uurtjes creëerde hij honderden mensachtige wezens. Nu, op zijn 74ste, exposeert Weg zijn collectie fantasievolle etsen. "Ik voelde nooit de behoefte over mijn werk te spreken. Het was iets van mij,'' vertelt Weg in zijn vooroorlogse huis achter Rotterdam CS. Dat zijn werk vanaf komende zaterdag tóch geexposeerd wordt, is te danken aan een jongeman van het kunstcentrum TENT. in de Witte de Withstraat. Deze gaf Weg na een praatje het telefoonnummer van een docent aan de Willem de Kooning Academie. De kunstenaar waagde een telefoontje. Het gevolg: een expositie van zijn werk vanaf komende zaterdag 12 mei bij de SKVR (aan de Hennekijnstraat 6) en daaropvolgend een expositie in de bibliotheek van Rijswijk. Als klein scharminkel werd Weg in een schoenendoos op de trein van Groningen naar Amsterdam gezet. Hij sterkte aan bij zijn tante en oom, een kunstschilder. Hij ging er niet meer Weg. Al snel werd Weg zelf ook met het 'kunstvirus' geïnfecteerd. "Sindsdien móet ik het doen. Schilderen is voor mij net ademhalen,'' aldus Weg. Vlak na de oorlog ging hij dan ook naar de Grafische School in Amsterdam. Hierna studeerde hij zeven jaar aan de Vrije Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag. De oprichter van de academie, Livinus de Bundt, leerde hem de kneepjes van het vak. Na elf jaar les te hebben gehad in kunst, zegde Weg de kunstwereld gedag en rolde hij van het ene baantje in het andere.
Uiteindelijk werd hij rijksambtenaar bij de PTT. De kunstenaar verklaart deze 'eigenaardige' stap met het argument dat hij 'vrij' wilde blijven. "Om te kunnen leven van je kunst moet je concessies doen. Naar mijn gevoel word je dan beschadigd. De eerste etage van Wegs huis wordt in beslag genomen door zijn atelier. Hoewel werklui de gevels in zijn straat in de steigers hebben gezet, dringen de geluiden van buiten nauwelijks door. Prettig, want Weg kan alleen werken in een doodse stilte. "Ik probeer mezelf helemaal Weg te cijferen voordat ik begin. Op kobolds lijkende wezens bevolken de werken, die aan de muur hangen. Ze buitelen over elkaar heen, sommigen met verwrongen gezichten, die aan koortsdromen lijken te zijn ontsproten. Andere zijn net menselijke portretjes. Weg: "Soms verschijnt er een gezicht op het papier dat me bekend voorkomt. Dat kan een voorbijganger zijn die ik ooit op straat ben gepasseerd. De tassen met etsen voor de tentoonstelling liggen al klaar. Daar zijn geen afwegingen aan vooraf gegaan. "Ik heb gewoon een greep uit de kist gedaan.'' Al de etsen zijn Weg dierbaar. De tentoonstelling van zijn werk komt dan ook op een goed moment. Weg: "Anders komt veertig jaar werk straks bij het vuilnis te staan als ik kom te overlijden.  Dat geeft me een naar gevoel.''

2008
 
Programma 28 en 29 juni 2008 (Wijzigingen voorbehouden)
 
Zaterdag 28
11.00: Deur open  - aanvang tentoonstelling Jaap Weg - Etsen.
12.00: Optreden van LA VELOCIDAD DE LAS NUBES (de snelheid van n  de wolken). Dit is een gelegenheidsformatie uit Brazilie.
Bezetting:
Dwarsfluit - Naoko Mio
Klarinet - Paula Pantin
Basklarinet - Sergio Fernandez
Dans - Erisa Hirakawa
 
14.00: Optreden LA VELOCIDAD DE LAS NUBES
16.00: Optreden LA VELOCIDAD DE LAS NUBES
 
Zondag 29
11.00: Deur open
11.15: tot 14.45 zal er met korte pauzes een Viool concert plaatsvinden van:
Meindert Jan de Vries. Meindert speelt: Georg Friedrich Händel (1685-1759) en Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), maar zal zich ook laten inspireren door de werken van Jaap Weg en hier een improvisatie compositie voor spelen.
15.00: Optreden Ballet Rouge - Ernst Vingerhoets: Zang & gitaar.
Het repertoire is gevarieerd met nummers als: Autumn leaves, Nuages, Bei mir bist du schon, Summertime, Girl from Ipanema, Blue moon enz. en kan uitgebreid worden met jazzy popsongs.
16.00: Optreden rond deze tijd zal er een presentatie plaatsvinden van een Nieuw Popduo welk eigen repertoire zal voordragen.
Voordracht: Marco Nijmeijer - Poëet                                                        Marco zal tussen de bedrijven door gedichten voordragen uit de bundel: MISSCHIEN IS WATER VAN DUNHOUT een samenwerking project met João Colagem.

Tentoostelling
in Salon Zonneveld
 
 

2012
#2012-1
Publicatie in Out of Art
Out of Art is een multimediaal platform met nieuws en achtergrond over Outsider Art als onderdeel van de hedendaagse kunst.

Grafiek: Jaap Weg
Volkomen geconcentreerd werkt hij aan zijn etsen. Op zolder. Een intensief proces van schrapen, tekenen en polijsten. Met in de hoofdrol vreemde figuranten.
 
 

 
Jaap in het Rembrandhuis
 
 

 
Jaap in het Rembrandhuis

Atelier Jaap Weg
9 november 2007

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Atelier Jaap Weg
7 oktober 2010

 

 
 
 

 
 
 
 

Atelier Jaap Weg
7 oktober 2010

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015 12 juli
 
Event, Tentoonstelling,
 
 
Dinsdag 7 juli heeft Jaap Weg zijn werk en werkwijze toegelicht in
Van der Sluysstraat 164
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

[Thuis pagina]